Malőrös EU-tábor (frissítve jó hírekkel!)


Nekem is így kellett volna viszonyulnom a problékámhoz... (Saját felvétel)
Nekem is így kellett volna viszonyulnom a problékámhoz... (Saját felvétel)

Rég nem történt annyi malőr velem, mint az idei EU-táborban. A legdurvább az volt, hogy áramingadozás miatt kifeküdt a szerkesztőségi laptop töltője. Puff! Hogyan lehet előadás közben gyorshíreket, fotóriportot, videót feltölteni, ha nincs töltő, s a laptop is csak bizonyos ideig bírja szusszal? Sehogy. Mérgezett egérként rohangáltam töltő után, még a tábori rádióban is bemondták, hogy valakinek nagyon, de nagyon kellene egy töltő. Szerencsére használhattam a Czika Tihamérét (spontánul a barátnőmnek, Enikőnek azt mondtam, hogy Czikamér, tehát ezután ez marad a neve). Szintén szerencsére sikerült beszervezni a múlt heti csíkszeredai szapis és a piáros nyári egyetemen megismert Noémit, hogy vásároljon számomra egyet Csíkszeredában. Persze, a voltnak és az ampernek pontosan kell találnia. Egy ilyen töltő 25o lej… Szegényke legalább 5 szaküzletben járt. A további részleteket nem ecsetelem, mert a karakterszám vonatkozásában rekordot döntenék.

Ráadásul állandóan esik le a wireless net, képtleneség videót feltölteni. A szobában nincs konnektor, pontosabban van, de csak egy olyan ágy mögött, amelyet nem tudok sehogysem elmozdítani. Ráadsául egy földdel borított kővel van alátámasztva az ágy is, az egyik oldala anno letört.

Inkább nem is említem, hogy valamelyik este beléptem a 44-es ház (ahol a szállásom van) mellett folyó csermelybe lévén, hogy csak valami széttört betonlapok vezetnek át fölötte. S a falnak is nekimentem, mert az emeleten nincs villanyégő. Be kell vallanom azt is, hogy valamelyik éjjel lepisiltem a vécé karimáját, mert a toalettben sincs villanyégő. Butyka Anna elosztóját meg a hangosítós srácoknál felejtettem. Persze, hogy már nincs meg.

Ami derűs az, hogy itt a sajtószobában a szomszédnénis Béfé éppen Blanka (vagy Bianka?) hi5 flört adatlapját nézi. Sexy fotó a tengerparton. Fürdőruha, formás popó. Egyértelműen tetszik Béfének, nyálazik. Asszem, írt is neki.

Ja, és képtelen vagyok feltölteni egy 34 megás videót, mert állandóan esik le a wireless. Megoldás? Nem töltöm fel. Ennyi.

UPDATE1: Ehhez a blogbejegyzéshez is négyszer próbáltam csatolni a fotót. Valószínűleg a srác barátnője vagy a csaj barátja döglesztette le folyton a wirelesst.

UPDATE1 (július 11.): Tegnap bementem Csíkszeredába, de mit az Isten (pontosabban, mit nem ad), egyetlen szaküzletben se sikerült találnom laptop töltőt. Ezzel lezárult a Töltenélek, de nem tudlak avagy a Bődületes töltés című szappanopera. Még a szomszédnénis Téesz magánlakásán is jártam (akivel véletlenül találkoztunk Csíkszereda központjában), ugyanis felajánlotta: nézzem meg az ő laptopjának a töltőjét is, hátha jó, mert akkor ideadná. Sőt, Zita hölgyismerősöm Berlinből intézkedett, hogy egy olyan számítástechnikussal vehessem fel a kapcsolatot, aki segíthet. Sőt még a Zita öccsével is egyeztettem, ő hívta fel előbb az illetőt. Mi több, Zita szüleinél is voltam otthon, de az édesanyja laptopjának a töltője sem az volt, amilyenre nekem van szükségem. Ehhez még csak annyit tennék hozzá, hogy szintén véletlenül találkoztam az utcán Isán István Csongorral, a Hargita Népe főszerkesztőjével, aki éppen a családját költöztette, de ő sem tudott laptop töltő ügyben segíteni, de azt mondta, felhívja a napilap rendszergazdáját, s hátha valamit sikerül intézni.

Ja, még Borbély Karcsitól, a volt távközlési és informatikai minisztertől és Porcsalmi Bálint volt távközlési és informatikai államtitkártól is érdeklődtem: miért nem lehet Csíkszeredában LITEON típusú 19 voltos 4,74 amperes laptop töltőt vásárolni az MSI típusú hordozható számítógépemhez.

Ja, Noémi nagyon ügyes, kedves és talpraesett volt. Köszönöm a segítségét! Sikerült megvásárolnia egy 250 lejes univerzális laptop töltőt, amit Zambiában is használhatok az elefánt hátán (feltéve ha a fenekét konnektornak használom) is használhatok, s ügyelt arra is, hogy amennyiben az nem felel meg, a pénzt másnap, vagyis tegnap vissaadhassák nekem. Sok időt és energiát fordított arra, hogy segíthessen nekem. Lényegében nekem csak egy egyszerű laptop töltőre lett volna szükségsem. Dacia helyett Mercedest adtak volna el nekem…

UPDATE (július 13.): Hirtelen drasztikusan jóra fordultak a dolgok. Sikerült megtalálnom az eltűntnek vélt mobil internet kütyüt és Szaszi, a cégünk IT mindenese jelezte, hogy a laptop töltő garanciában van. Küld Kolozsvárról egy másikat (reméljük, talált), s jövő hétig ki kell húznom valahogy töltő nélkül. Mi több, a twitteres ismerősöm, Birtalan Csanád is segédkezett az ügyben, ő Sepsiszentgyörgyön nézett utána a töltőnek, de nem talált. Ugyanakkor köszönöm a családom, édesanyám és édesapám, a macskám, Dolores, illetve a tömbházfelelős, a gondnok, a sintér támogatását. 🙂

Szintén Szaszi segítségével sikerült megoldanom a szerkesztőség szerveréhez történő FPT kapcsolódást, a jelszót ugyanis elfelejtettem.

Mi több, ma reggel a tegnapi mosás után eltűntnek nyilvánított és megsiratott zoknim párját is sikerült megtalálnom a mosógépbe… 🙂

Ja, és a csíkszeredai szállásom kifogástalan! Köszönöm, Zita!