Hiába, a Dacia a legjobb autó: ha végre kinyílnak az ajtók, nem csukódnak be többé! Egy kalandos reggel tragikomikus története… (FOTÓVAL)


Már nagyon régen terveztem, hogy valahányszor tragikomikus esetek történnek a Dacia Grand Cherokee Pathmaker (nem ám kispályás Pathfinder, az enyém nem megtalálja, hanem létrehozza az ösvényeket – bárhol!) személygépkocsimmal (és, persze, velem, de vele kapcsolatosan), akkor írok egy-egy blogbejegyzést.

Nem tudtam ehhez tartani magam, mert ha igen, akkor internetes naplóm szinte csak ezzel lenne tele.

Nos, korántsem olyan vészes a helyzet.

(Előzmények: a Dacia Solenza típusú személygépkocsimat 2006 júliusában vásároltam Nagy Mártától. Akkor 18500 km volt rajta, most 63 ezer. Gyártási év: 2004 február. Évente alig több mint 10 ezer kilométert vezetek. A gépkocsinak ki kell tartania amíg élek, sohasem lesz pénzem másra, ennek is egy részét a holland barátaim fizették.)

Ma reggel, gondoltam egyet, s magamhoz tettem a kulcsot: beindítom, ugyanis néhány napja fagyok voltak. (Előzmények: tavaly nyáron cseréltem le a 6 éves Rombat akkumulátoromat, ugyanis már folyamatosan gondok voltak indításnál. Érvágás volt, mintegy 2,5 millió lejt adtam az újra. Többször indítottál el a régit taxisok, barátok, illetve a RATUC munkatársai, stb. Nem folytatom, mert akkor külön bejegyzés lesz belőle. Még csak annyit, hogy egyszer szinte tüzet kellett a motor alá gyújtanom Pádis közelében, ugyanis mínusz 17 fokot mutatott a hőmérő higanyszála.) Zárójel bezárva.

Szóval, be akartam indítani a motort.

Az ablak befagyott, meg sem mozdult, így a kar nyaka köré tekertem a biztonsági övet, s úgy mentem a szervizbe...

Lévén, hogy tavaly vásároltam az akkumulátort, s Szolikám nemrég esett át a 60 ezer kilométernél esedékes általános műszaki vizsgálaton (könyörgöm, ne érdeklődjetek a részletek felől, mert sohasem lesz vége ennek a bejegyzésnek! De annyit elárulok, hogy például a két hátsó kerekemnél nem működött a fékrendszer, ripityás állapotban volt a lengéscsillapító, a fék, a féktárcsa. Mindez amiatt, mert nincs pénzem rá. Habár ügyelek rá, elmondhatói azok, akik velem utaztak eddig a csodajárgányban. Na, mégis újabb történetnek kezdtem neki, a fenébe!).

Szóval, be akartam indítani a motort.

De nem nyílt a bal első ajtó, s ugye így nem lehet autót indítani. Sebaj, kinyitottam a bal hátsó ajtót (nehezen!), s a hátsó ülésről előrehajoltam, megrántottam a kart, s kinyílt a bal első ajtó. Csakhogy aztán egyik sem záródott már be. Löktem, toltam, piszkáltam, nyomtam nekik a fagyelleni sprayt. Gőzfelhő volt körülöttem. Nem engedelmeskedett egyik sem. Gondoltam, kinyitom a jobb első ajtót, s megpróbálok úgy boldogulni, a bal elsővel. Error! Az sem záródott már be. Egyáltalán. Egyik sem. Már három ajtóm tátotta a száját, s velük együtt a szomszédos tömbházak ablakából kíváncsiskodó polgárok. Általános derültség, ketten drukkoltak is nekem.

Ezek után a jobb hátsót ki sem mertem nyitni.

Dudakoncert volt a Mehedinţi (rămâi fără dinţi) utcában, ugyanis a sofőrök a nyitva levő a bal oldali első és hátsó ajtók miatt nem fértek el. Mintegy 12 perc után nagy nehezen sikerült becsuknom a bal oldali elsőt. Apró, de jelentős győzelem! Majd a bal oldali hátsót.

A jobb oldali elsőt nem sikerült, megmakacsolta magát!

Eldöntöttem, lemegyek a Honvéd/Budai Nagy Antal (Dorobanţilor) utcában levő Dacia szervizhez, leckéztessék meg a makrancosokat.  Indultam volna, de a bal első ajtó nem nyílt. Deduktív logikát használva arra következtettem, hogy amennyiben ismét kinyitom a bal hátsót, hogy a hátsó ülésekről előrehajolva kipöccintsem a kart, akkor ismét nem fogom tudni bezárni a bal hátsót. Dilemma. Próbára tettem a szerencsémet: összejött!

No, de a jobb első továbbra sem adta meg magát. Megbosszultam magam: a nyakára (pontosabban az ablaknyitó karra) kötöttem a biztonsági övet, s indulás a szervizbe.

Itt elmondtam a kulcsszavakat, azonnal rendelkezésemre álltak, meg is javították volna, de… Hoppá! Nem volt nálam a gépkocsi forgalmi engedélye. Hogy is lett volna, ugyanis csak be akartam melegíteni a motort.

Jó, hogy nem csípte nyakon magát a rendőrség – élcelődött a bádogos műhely főnöke.

Gondolkoztam: még csak tényleg ez hiányzik mára. De mégis kocsival indultam el érte haza. Meggondoltam magam: mégsem megyek érte, lévén, hogy az ajtók zárai bemelegedtek, s működni kezdtek, így a kocsim most a szerkesztőség udvarán rostokol Balázs Bence kollégám 17 éves Ford Mondeo típusú személygépkocsija mögött. Igaz ugyan, hogy kora miatt a Gépkocsibeolvasztó Vállalat az övét már körözi, de az én 7 évesemnek hidegben kikészülnek az ajtó zárai…

Reklámok

Hiába, a Dacia a legjobb autó: ha végre kinyílnak az ajtók, nem csukódnak be többé! Egy kalandos reggel tragikomikus története… (FOTÓVAL)” bejegyzéshez 7 hozzászólás

  1. arnold

    Ja és be is lehet állitani az autóajtók “zsanérját” is (időnként). Az időnként azt autója vállogatja 😀
    Mert ha nem gondozod a Solenzat lassan Insolenza lesz belőle.

    Kedvelés

  2. meszarostomi

    Érdekes… A Suzuki (Mi autónk.) is érdekes kategória volt. Mostanában állítólag sokat fejlődtek. Maradok a bringámnál. 🙂

    Kedvelés

  3. Arthur

    Hat az ajtokkal sajnos a Solenzaknal tapasztalatom szerint altalanosan problemak adodnak, amit eggyaltalan nem segit, ha nem hasznalod rendszeresen a kocsit (ilyenkor rajossz idejebe, ha szorul, nehezen nyillik, nem zarodik rendesen) s persze badogoshoz fordul(hat)sz, mikor zavar s nem art, ha rendszeresen zsirozod a zarszerkezetet 🙂 .
    Es az off-road se segit igazan =))

    Ami viszont a Solenza(d) mellett szol, hogy elegge keveset fogyaszt, viszonylag strapabiro es nem kulonosen szerviz igenyes jargany.

    Ennyi kilometernel, ha ugyelsz ra, csakis a rozsda viszi majd at a masvilagra…

    Addig hasznald egesseggel 🙂

    Kedvelés

Ha egyetértesz, azért, ha nem, akkor pedig azért... SZÓLJ HOZZÁ!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s