Marosfő-Fekete rez-csúcs-Maros-forrás-Súgó barlang-Gyergyószentmiklós-Marosfő

Túra indul!

Idén haláleset miatt nem vettünk részt a Marosfőn szervezett EU-táborban zajlott bulikon. Minden furán alakult. Legalább másfél napig nem volt internet-kapcsolat, kifeküdt a Szabadság videokamerájának az érintőképernyője, nem működött a szerkesztőségi mobilnet stb. Az egészre alaposan rányomta bélyegét a gyomorrontás is, amely csak a tábor végére múlt el. Köszönöm Éva és Babu segítségét a konyhán, ők főztek rizset, köménymag teát, készítettek pirítós kenyeret stb…

Ilyen ínséges időkben a legjobb barátomhoz fordultam, a Természethez.

Amennyiben hőség, vár az erdő…

Szombaton Vandával ismét nekivágtunk az ismerős-ismeretlennek: Maros-forrás. Tavaly az 1538 méter magas Fekete rez-csúcsig jutottunk el (mivel Marosfő 850 méter magasan található, így 688 méter a pozitív szintkülönbség két óra alatt…), innen az Olt-forrás irányába mentem, ott kerestem a Maros-forrást is. Elvégre

Marosnak, Oltnak egy a hangja

Pedig más irányba volt, csak tavaly mintha nem lett volna kijelezve. Idén megtaláltuk. Sőt, Vanda javaslatára továbbmentünk a Súgó-barlangig.

Alig másfél óra, hamar leérünk

–         mondta, de én már sejtettem, hogy a másik oldalon levő völgybe érünk ki.

Árnyékban nagy a vidámság…

Mihelyt kiértünk az erdőből, esztena. Ajaj. Óvatosan közeledtünk. Pálcát is vettem a kezembe. Odaértünk, éppen a juhokat fejték. A jó napot után azonnal a kutyák felől érdeklődtem. Összenéztek, somolyogtak.

Vannak, csak szerencsére nem itt

jött  a lakonikus válasz.

Megbarátkoztunk, levittek a szállásgazdasághoz. Ott volt tizennégy. Kutya. Olyan, amelyiket még ők sem tudják ellenőrizni, kordában tartani. Szerencsére éppen jókor érkeztünk, nem voltak az esztenánál.

A MAROS-FORRÁSNÁL. MEGTALÁLTUK!

Útban a Súgó-barlang fele német cserkészekkel találkoztunk. Egy kivételével valamennyien kiskorúak. A szülők csak úgy elengedték őket. A Súgó-barlangnál ismerősök: Hunor, Laci és Karcsi bácsi. Fordítottam a németeknek, akik időközben utolértek.

Óvatos barátkozás

Innen már egyenes út vezetett Gyergyószentmiklósra, ahol Tusa Szilárddal, az Erdély Mentőcsoport egyik alaptagjával söröztünk. Sajnos azt nem tudom elárulni, hogyan jutottunk vissza Gyergyótól 23 kilométerre levő Marosfőre… 🙂 Annyit viszont leírhatok, hogy eddig még sohasem utaztam így…

Délelőtt 11 órakor indultunk túrázni szálláshelyünkről, s este tízre értünk vissza… 🙂

Zajlik a munka
Várjuk, menjen el az eső (bal felől Csaba, az egyik gyergyói juhász)
Jön a zápor. A kutyák miatt nem mertünk ki se nézni a szállásgazdaságból…
Fast food, tough life
Elválunk Nicutól és Csabától, irány a Súgó-barlang…

Marosfő-Fekete rez-csúcs-Maros-forrás-Súgó barlang-Gyergyószentmiklós-Marosfő” bejegyzéshez egy hozzászólás

1. Visszajelzés: VIDEÓINTERJÚ – S ha marad a nemzetállam szintagma? | Kiss Olivér próbálkozós blogja

Ha egyetértesz, azért, ha nem, akkor pedig azért... SZÓLJ HOZZÁ!