Feeds:
Bejegyzések
Hozzászólások

Archive for 2017 07 12


Olajozza, karbantartja a megműtött ízületet…

Legyen szó (ismét) orvosi témáról, mégpedig konkrét személyes tapasztalat alapján. Egyébként azt vettem észre, hogy mihelyt a meniszkusz-szakadásomról és a májusi artroszkópos térdműtétemről írtam, több barátom, ismerősöm jelezte: ő maga is hasonló problémával küszködött. Igen, a sorsközösség.

A műtőorvosom már a kórházi kiutalóra ráírta: hyaluronsav-injekció javallott. Aztán a hat hét után megejtett szakorvosi vizsgálat során elismételte: az artroszkópia során az ízület kenőanyag egy részének helyettesítésére hyaluronsavat tartalmazó injekcióra van szükség, a térd ugyanis csak úgy tud működni, mint egy motor olajjal. Két más ortopéd orvossal is konzultáltam, aki ugyanezen a véleményen volt: a porcműtéteket követően szükség van a hyaluronsavra.

Szüleim segítségével a műtőorvos által ajánlott kereskedőtől 500 lejért be is szereztem az injekciót, amelyet hétfőn be is adott. Pedig mondva mondta: két-három napig ne álljak sokat lábon, s ne erőltessen meg a térdemet. Hancúrozást követően bedagadt, éjjel fájdalomcsillapítóért és gyulladáscsökkentőért kellett menni a non-stop gyógyszertárba. Bár immár második napja jeget teszek a térdemre itthon és a szerkesztőségben egyaránt (a jégnek köztudottan gyulladáscsökkentő és duzzanat mérséklő hatása van), a térdem továbbra is meg van duzzadva.

Az internetes források szerint a duzzadás a injekció beadását követő egy-két órában jelentkezhet. Nekem hat óra alatt nem jelentkezett, csakis a hancúrozás után… 🙂 Igen, akkor ez az ára.

Sebaj, az orvos által preventíven felírt Tador és a Ketospray hét napos kifutású kezelés, addig hátha lelohad…

Reklámok

Read Full Post »


Kerti lazuláson voltam a minap. Kiváló társaság, jó hangulat, mi több, még a keresztányomat is meglátogattam. Jó, na, foglalkoztam is vele…

Elmerengtem: vajon tényleg így sütik a padlizsánt?!

Read Full Post »