TÖRTÉNELMI PILLANAT: landolt az első Ryanair-gép Kolozsváron!


Kedden este Bart Imre aktív plane spotter hívta fel a figyelmemet a FB-n közölt szotrijával: landol az első Ryanair-gép Kolozsváron!

S meg is történt: kedden este 21 óra 30 perckor landolt a London Southendről érkező legelső Ryanair-járat a Kolozsvári Nemzetközi Repülőtéren.

A Kolozs Megyei Tanács hatáskörébe tartozó intézmény már 2018 júniusában bejelentette: Kolozsvár lesz az ötödik légikikötő a diszkont légitársaság romániai portfóliójában. Csak a hír feledésbe merült.

A David Ciceo vezette repülőtér akkor azt is közölte, hogy a Ryanair heti három járatot működtet majd a londoni Southend repülőtérre. A vezérigazgató emlékeztetett: a repülőtér vezetősége több mint 10 évet tárgyalt a légitársasággal annak érdekében, hogy Erdély fővárosából is indítsanak járatokat.

Kolozsváron kívül jelenleg a Ryanair a következő romániai városokba repül: Bukarest, Krajova, Nagyvárad és Temesvár.

Reklámok

TÖRTÉNELMI PILLANAT: landolt az első Ryanair-gép Kolozsváron!” bejegyzéshez 2 hozzászólás

  1. Fehérvári Attila

    A Ryanair sajnos már jó ideje elkerüli Nagyváradot, nincsenek menetrendszerinti járatai. Ilymódon konkurencia nélkül maradt egyedüli választás gyanánt a Tarom, az is csak Nagyvárad Bukarest-Nagyvárad viszonylatban. Nemzetközi repülőtér ugyan a nagyváradi, de egyetlen nemzetközi menetrendszerinti járata sincs jelenleg és jó ideje már. Két charter járat indul nyáron, az egyik Egyiptomba, a másik Törökországba. Slussz.

    Kedvelés

  2. AndrisGazdi

    Papíron nemzetközi 😦 Ténylegesen nemzetközi csak egy pár az országban, a többi vagy valamiért nem érdekli az légitársaságokat vagy szándékosan van hanyagolva mert valakiknek ez lehet az érdeke. Arról se feledkezzünk meg hogy a repülőterek között biza kemény konkurencia van, lásd például Marosvásárhely és Kolozsvár viszonyát.
    Másik dolog hogy a légitársaságoknak mennyire éri meg hogy Nagyváradról vagy más hasonló helyről is indítson külföldi járatokat ha alacsony az utasforgalom. Anno nem feltétlenül a gazdasági szempont volt a lényeges amikor a légihálózatot tervezték és a repülőtereket építették úgyhogy lehet ezt is meg kéne vizsgálni hogy jelenleg mennyire ésszerű és gazdaságos az annakidején kialakított légihálózat struktúrája.

    Kedvelés

Ha egyetértesz, azért, ha nem, akkor pedig azért... SZÓLJ HOZZÁ!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s