Szidjam vagy dícsérjem a Kolozsvári Közszállítási Vállalatot (RATUC)? [Szavazógéppel]


ratucMúltkor mondta a barátnőm: ne is várd az utolsó 43-as buszt, nem indul. Szkeptikus voltam, s több ízben kipróbáltam: a Donát negyedi végállomástól indul-e vagy sem a busz. Indult. Valami történhetett, hogy amikor ő várta, nem jött. Csakhogy sajnos a közszállítási vállalat még mindig nem dolgozott ki egy olyan rendszert, amely segítségével azonnal értesítheti az utasokat a hirtelen, s a nem a cég hibájából bekövetkezett zavarokra. Pedig szinte valamennyi megállóban ott vannak a hangosbemondók.

Így történt a minap is velem: várom a 43-as buszt, s nem jött. Éreztem, hogy valami gáz van.

A hangosbemondók végig reklámot sugároztak. Ekkor jött az ötlet, hogy hívjam fel a megállóban látható diszpécserszolgálat számát: 0264-430874. Rágódtam: hívjam, ne hívjam. Úgy sincsenek ott. Senki se fogja felvenni. Hiábavaló próbálkozás. Á, egy próbát mégis megér. Azonnal felvették a telefont. Kedélyesen tájékoztattak, hogy szörnyű baleset következett be a Polus közelében, leállt a forgalom, ezért a Monostoron, a Hajnal negyedben a vállalat minden busza, villamosa, trolija nem mozdul.

Beültem egy taxiba, s hazamentem.

Persze, a legközelebbi találkozó során megkérdezem a RATUC igazgatóját, Liviu Neagot, miért nem mondják be a hangosbemondókba, ha valami gáz van?

Még mit kérdezzek meg?