Társasági tánctanfolyam. Ismét Andreával és Márkkal, a Katolikus Egyetemi Lelkészségnél. Magyarul.


 

Andrea és Márk (Forrás: http://www.tanc.ro)

 

Eldöntöttem: addig nem jöhet a világvége, amíg be nem következik három dolog: meg nem tanulok úszni, néhány társasági táncot, illetve németül.

Valamennyinek legalább 3-4 alkalommal nekiláttam, de valahogy nem jött össze. Amúgy szerintem németül egyszerűen nem lehet megtanulni. Azt mondják, jó a nyelvérzékem, jól beszélek/írok angolul, franciául, olaszul, értek hollandul. De németül egyszerűen nem lehet megtanulni. Ezt állítom, és bizonyítani is tudom. Legutóbb fél évet jártam Glytz barátom cégéhez (köszönöm!), de márciusban, amikor elmentem a CeBIT számítástechnikai világvásárra, szinte egyáltalán nem tudtam megszólalni. Pedig a teszteken nagyon jó eredményeket értem el. Szóval németül nem lehet megtanulni. Hogyan is lehetne, amikor a női mell hímnemű. Ez nem Schiller anyanyelvére jellemző újabb kivétel, ez egyszerűen abszurdum. Punktum.

Nos, az úszás az még messze van. Előbb el kell valahogy intéznem, hogy ingyen bérletre tehessek szert a Műegyetemtől, ugyanis az ár számomra megfizethetetlen. Kiszámoltam, hány százaléka a havi fizetésemnek. Grrr!

A társasági tánc viszont összejöhet. Hányadik próbálkozásra? Asszem a második. Legutóbb volt barátnőmmel is a Katolikus Egyetemi Lelkészséghez (KEL) tartozó Andreához és Márkhoz jártunk, utóbbi magánórákat is tartott számunkra. (Weboldaluk ide kattintva érhető el.) De aztán valami miatt abbahagytuk. S nem is gyakoroltunk, így két év után már szinte minden elfelejtettem. Most viszont végigcsinálom. Október 4-én be is iratkoztam, s azóta is hűségesen járok.

Néhány kritikai észrevétel

Szerintem még a 70-es maximális létszám is sok, nem mindig van lehetőség foglalkozni azokkal, akik még sohasem voltak, s egy kicsit nehezebben megy.

 


Csa-csa egy-két-há

 

Ugyanakkor szerintem egyszer-egyszer túl gyors a tempó, nem sikerül asszimilálni a frissen megmutatott lépéssorozatot. Mire felocsúdik a tanonc, addig már jön a következő figura. Habár már nem úgy van, mint korábban: ugyanazt a lépést többször elismételjük, egyszer lassan, aztán egyre gyorsabban. Szokatlan, hogy néhányszor az óra végén Márk bedob egy új tánc lépést. Ez aztán rendszerint felborít minden addigit. Jómagam azt szeretném, ha addig ismételnénk egy begyakorolt figurát, ameddig azzal álmodok vagy már vérzik a talpam… 🙂

Számomra nagyon fontos a magyar környezetben zajló anyanyelvű táncoktatás. Ezért is válaszottam Andreát és Márkot. No, meg azért, mert jól táncolnak, jól oktatnak  és kedvesek. Ezt már mások is érzékelték, ugyanis a nemrég kezdődött tanfolyamra beteltek a helyek… 🙂

(A Márkkal készített videóinterjú ide kattintva tekinthető meg.)

Társasági tánctanfolyam. Ismét Andreával és Márkkal, a Katolikus Egyetemi Lelkészségnél. Magyarul.” bejegyzéshez 21 hozzászólás

  1. gashicsavargo

    szoval…tancolni megtanultam, habar szena/szalma (jobb lab bal lab) szinttel kellett kezdjem….uszni total karos, hisz ha nyaknal melyebbre megyek annak vege (marmint nekem), na a nemettel remelem nem fogok egyeterteni…eddig belefektettem 470 eurot tanfolyamokba es akarok valami “hegyi göte” zertifikat-ot szerezni, de abban egyetertek, hogy eljohet a vilagvege de en a der/die/das-os marhasagokat nem fogom megerteni 😀 szoval sok sikert a tanchoz…ti-ti-ta..bal jobb bal 😀

    Kedvelés

  2. Ercsey-Ravasz Ferenc

    Szóval én sem tudok: sem táncolni, sem úszni, németül meg csak amennyit Bachtól ellestem.
    De hogy tetézzem: biciklizni sem tanultam meg soha.

    Kedvelés

  3. Hehe én is jártam Márkhoz igaz vagy 6 alkalommal csak jó fej.A kritikaddal egyetértek hogy túl gyors a tempó, nem sikerül asszimilálni a frissen megmutatott lépéssorozatokat,főleg ha egy alkalmat kihagysz elég nehézkes bepótolni.Amikor én jártam a kezdőket a haladó tanitványai tanitották és ők tényleg nagyobb odafigyeléssel oktattak,megmutatták,odamentek elgyakoroltatták a kevésbé hajlamosaknak is.FIatal jó közösség és általában több a lány lányok részére rossz,fiúk reszére jobb hehe.Én nem igazán tudtam összehozni a munkaidömmel, szeretem ezeket a ritmusokat,lehet majd egyszer lesz idöm erre is.
    Sok kitartást OLivér’

    Kedvelés

  4. Kiraly Levi

    szoval:

    Wenn Sie bereits sehen Sie in Englisch, Rumänisch, Französisch, bedeuten, wenn sie verwandte Sprachen, sind auch die Deutschen zu verstehen. Nur müssen sich die Aussprache und das Lesen zu lernen. Und ich verstehe immer noch nicht Französisch. Und frage mich, wie leicht Sie, dass Sie auf Französisch sprechen.

    Haben sie verstehen?

    :))

    Kedvelés

  5. Kiraly Levi

    A gyengebbek kedveert:

    If you already do you mean in English, Romanian, French, if they are related languages, the Germans also understand it. Just need to learn the pronunciation and reading. And I still do not understand French. And wondering how easily you that you’re talking in French.

    Kedvelés

  6. Úszni én sem tudok, táncolni még annyira sem, talán mentségemre legyen, hogy biciklizni tudok és szeretek 😀 És németül is beszélek, amit amúgy csak úgy lehet megtanulni, ha az ember beszéli is. És ne feledjük el, Németországban 10 kilométerenként változnak az akcentusok, annyi nyelvjárás van, hogy belehülyülsz, ha nekiállsz elemezni őket. De Olivér, akkor azután csak hohdajcsul fogok veled beszélni, hogy értsed is, hogy mit mondok :))

    Kedvelés

  7. arnold

    Hja, két német (sváb és szász) nagymama ellenére olvasni tudok, de semmit nem értek és nem beszélek németül. Sajnálom, de őszintén, hogy nem tanitottak/tanultam meg “cváncogni”. Táncolni még a megboldogult Dombi (kersztneve kihullott memmóriámból az eltelt idők folyamán) úrtól tanultam. Tánc ás illemtanfolyam – tangó, valcer, slow-fox és foxtrott (rókalépés he-he 🙂 meg a cha-cha)- a többi úgy rámragadt. Úszni….az én (fiatal)koromban agy egész csapat foglalkozott a fiatalok úsznitudásával (ez kell és kötelező minden emberfia számára). Hadd állitsak emléket nekik: Széplaki Attila, Bázsa Gyúszi (Matus bácsi :-D), Bogdán Kuli bácsi (Bogdán Tibor újságiró apukája aki nemrég húnyt el Bukarestben 90 egynéhány éves korában), Balló Marika néni és Jordáky Béla akik minden nyáron, a ma az enyészet és a romlás állapotában leledző Városi Strandon – milyen szép idők voltak- úszótanfolyamot tartottak az úszni nem tudó fiataloknak. Igy megtanultam – jól- úszni. 🙂

    Kedvelés

  8. arnold

    Az úszni tudás velünk született képesség, …. aztán nemsokára eljön az az időszak mikor már a kis úszópalánta kérdi, hogy mikor megyünk már úszni!!!!! Otthon a szárazföldön és a fürdéskor eljátssza az uszodában megtanultakat, ….Valójában az úszás egy olyan sport, amit bárki megtanulhat, lehet akár nagyon fiatal, esetleg tapasztalt felnőtt. Mindemellett nagy az egyetértés, hogy talán a legegészségesebb sport, hiszen a test minden részét, izomzatát átmozgatja, erősíti, s az ellenálló képességünket is növelhetjük általa. [Vecsés SE Úszószakosztálya honlapja]

    és ma már az úszni tudás az ember alapképzettségének része.

    Kedvelés

  9. azt mondják, hogy az úszást nem lehet elfelejteni, én gyerekkoromban két tanfolyamot is elvégeztem, tudtam mindenféleképpen úszni, hason, háton, gyorsúszással és másképp is, de utána kb 6-7 évet nem láttam medencét, és amikor 6-7 év múlva Németországban beugrottam a 10 méter mély medencébe az ugródeszkáról sikeresen elsüllyedtem. Kicsi kapálóztam a víz alatt, aztán arra eszméltem, hogy az öcsém kidobott a partra, anyám meg ijedt arccal néz rám 😀 Ennyit az úszásról, azóta sem merek mély vízbe menni, ha nem éri a lábam a földet, akkor igyekszem az alacsonyabb víz felé úszkálni. Szóval tanúsítom, hogy igenis el lehet felejteni az úszást 😀 (amúgy meg rohadt drága az a jegy)

    Kedvelés

  10. emesekoller

    Te kezdesz über vicces lenni kedves KOlivér, össze kell szednem magam…:) németül amúgy tényleg nem lehet megtanulni, én a törököt is hamarabb megtanultam, az olaszról, angolról nem is beszélve. Vicces, hogy szamba-mambó-tangó bajnok akarsz lenni. Versenytáncos múltam ide vagy oda, mi meg Bp-en járunk marosszéki-szatmári táncházba most, hogy legyen már valami. Inkább csapkodd a csizmaszárad, sokkal jobb az! 🙂 Ja, az úszásról meg azt tudom mondani a Mátrix c. őseposz után szabadon, amit a kanálhajligató buddhista kisfiú javasol: nem erőlködni kell, hogy hajoljon el a kanál, hanem meg kell értei, hogy NINCS is kanál. NINCS IS VÍZ, kedves Olivér, hát ússz!

    Kedvelés

  11. Visszajelzés: Ma este társasjáték-est Lenke módra, holnap VIP-póker Hantz Péterrel Don Olivio módra « Kiss Olivér próbálkozós blogja

  12. Visszajelzés: FELHÁBORÍTÓ! Fekete Pákó koncertezik a Bulgakov Irodalmi Kávéházban. HOL?! AZ IRODALMI KÁVÉHÁZBAN?! « Kiss Olivér próbálkozós blogja

  13. Visszajelzés: Szatírát írt rólam egyik kollégám a Szabadságban. BEPERELJEM? « Kiss Olivér próbálkozós blogja

  14. Visszajelzés: Nosztalgia-túra a Madarasi Hargitán (FELHÁBORÍTÓ!!! RMDSZ és Borboly: hogy a ****** nincs még vezetékes villanyáram ezen a helyen?!) « Kiss Olivér próbálkozós blogja

  15. Visszajelzés: VIDEO – A belvárosi biciklizés után társasági táncon csípték nyakon a Mikulást! « Kiss Olivér próbálkozós blogja

Ha egyetértesz, azért, ha nem, akkor pedig azért... SZÓLJ HOZZÁ!