Mikor lesz ítélethirdetés a Jancsó Noémi halálra gázolásával kapcsolatban?


Toader Cernean a mai tárgyalás után

Ma reggel a Kolozs Megyei Ítélőtáblán voltam, részt vettem a legutolsó tárgyaláson abban a perben, amelyben Toader Cerneant gondatlanságból elkövetett emberöléssel vádolják Jancsó Noémi halálra gázolása miatt.

Teljesen már környezet, hangulat, eljárás, itt ugyanis már sokkal gyorsabban haladnak a dolgok: beszélt a két ügyvéd, felszólalt Jancsó Miklós, Noémi édesapja, Rekita Rozália, Noémi édesanyja. Hajnal, Noémi húga nem kívánt szólni. Az ügyész az alapfokon hozott ítélet megőrzése mellett foglalt állást.

Nyomott, gyászos volt a hangulat. Korábban egy hidegvérrel elkövetett gyilkosság ügye (a hullát elégették stb.) volt napirenden, még az sem hatotta meg annyira a bíróságot, mint ez az ügy. Lehet, hogy szubjektív helyzetfelmérés, de ez volt az érzésem.

A Jancsó család ügyvédjével konzultál és a sajtó kérdéseire válaszol a mai tárgyalás után (Saját felvételek. Csak beleegyezésemmel használhatók)

A bírónő senkit sem szakított félbe, mindenki elmondhatta álláspontját. De ezzel véget is ért minden. Azt mondta, ma délután ítélethirdetés.

Fenyegetés vagy figyelmeztetés?

Amikor Toader Cernean kifele jött a tárgyalóteremből több fényképet (lásd fent) készítettem róla. Szabályos dolog, minden újságíró ezt teszi az őt érdeklő ügyekben.

A tettes fia nekem rontott:

Ţi-am mai spus să nu faci fotografii! O să-i spun superiorului meu să te contacteze!

– mondta fennhangon.

Tájékoztattam, hogy a folyosón szabad fényképezni, én csak a munkámat végzem, ez a feladatom, ez szerepel a munkaköri leírásomban. Múltkor Tudor Răviou kollégámra rontott rá, akkor én is tőle szereztem a Szabadságban és a blogomban is felhasznált felvétet.

***********************************************************************************

A ma reggeli tárgyalásról a WebSzabadságra feltöltött gyorshírem ide kattintva érhető el.

Tegnapi blogbejegyzésem itt található.

***********************************************************************************

Ha egyetértesz, azért, ha nem, akkor pedig azért... SZÓLJ HOZZÁ!