ÉLMÉNYBESZÁMOLÓK – Irak: a szívembe zártalak! (FRISSÍTVE A NEGYEDIK RÉSSZEL)


Irakban a vendégszoba rendszerint kétszer nagyobb, mint a házigazda nappalija vagy hálószobája... Ali Aziz, a CouchSurfing házigazdám a Bászra közelében található Qarmat Ali faluban szállásolt el, a szülői házban (Saját felvétel)
Irakban a vendégszoba rendszerint kétszer nagyobb, mint a házigazda nappalija vagy hálószobája… Ali Aziz, a CouchSurfing házigazdám a Bászra közelében található Qarmat Ali faluban szállásolt el, a szülői házban (Saját felvétel)

Az áprilisi utazás előtt

aggodalmaskodtam. Mi több, féltem picikét. Amikor egy magas rangú magyar diplomata a szemembe mondta: úgy érzi, az iraki úttal túlfeszítettem a húrt, megijedtem. A kíváncsiság, a kalandvágy viszont mindent felülírt.

Elvégre, gondoltam, semmi vesztenivalóm:

feleségem, gyermekem, pénzem (csak havi 2480 lej nettó), vagyonom, adósságom nincs, kutyát, macskát nem tartok, a virágokat nem kell megöntöznöm, mert nincsenek. Irány, tehát, Irak!

Gyermekek Bászrában. Az utazó csodájára jártak
Gyermekek Bászrában. Az utazó csodájára jártak

Korábban terveztem odautazni,

ám mindent keresztülhúzott október 7-e: a gázai konfliktus kirobbanása óta a kurdisztáni Erbil városa mellett található hatalmas amerikai támaszpontot folyamatosan rakétázzák, ezért a repülőtér órákat, napokat bezár. Irakban ragadok, gondoltam, s halogattam a repülőjegy foglalását.

De februárban megtettem a lépést: lefoglaltam a repülőjegyeket.

Éppen SIM-kártyát vásárolok…

Alaposan felkészültem: már januárban belépést kértem az Iraqi Travellers Cafe elnevezésű Facebook-csoportba, mindent elolvastam, kérdéseket tettem fel, érdeklődtem a szokásokról, városokról, mobilitási lehetőségekről. Akkor sem adtam fel, amikor objektív okokból a Wizz Air érvénytelenítette a Bécs-Kuwait City repülőjegyemet. Három nap a pénz visszakérésével és az újrafoglalással telt el.

Naplemente Qarmat Ali falu határában…

Irak kegyes, kedves volt hozzám. Irán a kedvend országom, de mivel a 7 évvel ezelőtti élmények már elfakultak, lehet, Irak a síita ország szintjére emelkedik… 🙂 De csak lehet.

Saját szervezéssel, egyedül, hátizsákkal és a helyieknél megszállva: irány, Irak!

A Szabadságban megjelent kuvaiti, iraki és kurdisztáni élménybeszámolóim (sok-sok fotóval):

1. Kuvait, Irak és Kurdisztán: ahol státuszszimbólum és büszkeség a lakást, a házat megtisztelő vendég (Első rész: Kuvait és Bászra)

2. Reggeli éjjel négy órakor – mert ramadán havában napkeltétől napnyugtáig böjt van (Második rész: a mocsárvidék és Nádzsef -Najaf)

3. Bagdadban minden más, a nők is „merészebben” öltöznek és nem homoszexuálisok a kéz a kézben járó férfiak (Harmadik rész: Nádzsef és a világ legnagyobb temetője és Bagdad)

4. Helyiekkel románul társalogtam Bagdadban, fogadott a magyar nagykövet is. Fegyverropogás reggel hétkor, halászat a Tigris folyón. Magyar nagykövet: összetett a helyzet Irakban. Kurdisztán: autonómia vagy államiság?  Irak visszavár

ÉLMÉNYBESZÁMOLÓK – Irak: a szívembe zártalak! (FRISSÍTVE A NEGYEDIK RÉSSZEL)” bejegyzéshez 2 hozzászólás

  1. marklh

    grrrr, már megint?? Mikor jelenik meg az a többkötetes útonapló-gyûjteményed? Egyet mindenképp vennék majd, és persze dedikáltatnám…

    Kedvelés

Ha egyetértesz, azért, ha nem, akkor pedig azért... SZÓLJ HOZZÁ!