FOTÓRIPORT – Lesz Szamos-parti bicikliút Gyalutól Bonchidáig?


Ilyen helyeken bringáztunk: amennyiben a hatóságok lépnének, sokkal kellemesebb és szebb lenne a Szamos-menti bringázás… (Saját felvételek)

Amikor megláttam az eseményt, halasztottam a sztánai kiruccanást és a kirándulást: lássuk, milyen lesz a több civil szervezet által a Kis-Szamos mentén a Vasutasparktól Apahidáig (és vissza) szervezett biciklitúra.

Valójában a civilek és Adrian Dohotaru független parlamenti képviselő arra próbálták felhívni mindenki figyelmét: ildomos és szükséges nyugati típusú bicikliutat kialakítani Gyalutól… Bonchidáig.

Ki nem használt potenciál: Kis-Szamos

Tudósítóként vettem részt az eseményen, amely az én szempontomból rosszul kezdődött: lefújódott gumiabroncs. Azta’…! Indulás előtt gyorsan fújtam bele levegőt, de a Jókai (Napoca) utcából csupán a Deák Ferenc utca közepéig tartott a levegő. Innen toltam a caglát, s szerencsére eltévedtem: nem a Pitești, hanem a Ploiești utcán keresztül próbáltam eljutni a Vágóhíd tér közelében lévő Vasutarparkhoz.

Szerencsére, mert a Ploiești utca 39-45. szám alatt lévő Sport Guru szaküzlet mellett haladtam el. Nézem, 15 óra lesz néhány perc múlva. Bemegyek, mondom, mi a gond, mondja Marius, de hát még csak alig néhány perc választ el a zárórától. Marius (0731-317250) sürgősségi szevízt is vállal az ügyfél által megjelölt helyen!

Kedves volt, gyorsan gumibelsőt cserélt, SMS-t írtam Adrian Dohotarunak, várjanak meg, az utolsó pillanatban sikerült csatlakoznom a csapathoz.

Kolozsvári vagyok, de sok helyen nem jártam, ahol a Radu Mititean vezette biciklitúra nyomvonala vezetett. Szeretem a felfedezést, a kalandot.

Bicikliutunk az ipari negyeden keresztül vezetett

Amellett, hogy jót bicikliztem (25 km), sok értékes emberrel ismerkedtem meg, mélyítettem a társadalmi beágyazódásomat: frissen megválasztott USR-Plus városi tanácsos, könyvelő, az EBS rádió riportere, István, a Taisé-zarándoklatok volt szervezője (most, ugye, a mi Bundurelünk a góré 🙂 ), a Zeneakadámia biztonsági őre stb.

A többiről meséljenek a fotók…!

FOTÓRIPORT – Lesz Szamos-parti bicikliút Gyalutól Bonchidáig?” bejegyzéshez egy hozzászólás

  1. Visszajelzés: Cum arată un traseu de biciclete pe Someș în Cluj-Napoca în 2020. De pe teren, primarul Boc și directorii din Primărie par că trăiesc într-o realitate paralelă | www.actualdecluj.ro

Ha egyetértesz, azért, ha nem, akkor pedig azért... SZÓLJ HOZZÁ!