Egyes verespataki aktivisták miért előítéletesek minden újságíróval szemben? (VIDEÓVAL)


verespatak_tuntetes
Ma több ezren tüntettek Verespatakért a Főtéren (Saját felvétel)

Ma ismét szembesültem azzal, hogy a verespataki aktivisták “kemény magja” mennyire előítéletes a sajtóval szemben. Videóinterjút készítettem az egyik résztvevővel, majd szóba elegyedtem az ismerőseimmel. Máris jött a támadás: eddig a Szabadság nem tudósított a tiltakozás-sorozatról. Ahelyett, hogy megkérdeztem volna, előfizetője vagy-e a napilapnak, vagy olvasod-e rendszeresen az újságot, magyarázkodni kezdtem, hogy bezzeg nálunk még fejléc alatt is volt erről szó, részletesen tájékoztattunk a tiltakozásokról is. Kiderült, nem olvassa a lapot, csak alaptalanul vagdalózik. Felbosszantott az attitűd, olyannyira, hogy amikor ismét provokatív kérdéseket tette fel, „bevallottam”: az RMGC által finanszírozott helikopterrel érkeztem a Főtérre, s az általuk kifejlesztett és működtetett teleportáló berendezéssel megyek Washingtonba D.C.-be a pro-RMGC tüntetésre.

Persze, értem én, miért előítéletesek a verespataki aktivisták a sajtóval szemben, de miért általánosítanak? Ilyen alapon ismét az összeesküvéshez jutunk. A kis erdélyi mizéria akadályoz meg egyeseket abban, hogy a teljes képet lássák, s ne általánosítsanak? Ilyen alapon azt is mondhatnánk, leegyszerűsítve a képletet, hogy minden természetvédelmi aktivistát mondjuk Soros György finanszíroz. Vagy más. De azt is, minden természetvédő szimpatizál Gheorghe Funarral, mert ő volt a ciánalapú aranybányászatot tiltó történyvervezet egyik benyújtója. Vagy sok más hasonló badarságot a fejükre lehet olvasni.

Minek és kinek bizonygatni, ki mikor foglalkozott először Verespatak ügyével, s a Szabadságban mikor, milyen cikkek jelennek meg? Az objektív valóság a nyomdapapíron és az interneten van.

Kovács Csongorral, a Zöld Erdély Egyesület vezetőjével higgadtan, érvelve lehetett párbeszédet folytatni, néhány aktivistának miért borul el az agya minden alkalommal, amikor újságíróval találkozik?

De mi értelme van általánosítani, s támadni egy olyan valakit, aki egyébként is az ügy elkötelezettje? Vagy divat mindenhol ellenséget látni, összeesküvést gyanítani, lefizetést, korrupciót, csúszópénzt, megvesztegetést sejteni? Miért az a kényszerképzet, hogy minden újságíró pénzt kap az RMGC-től?

***********************************************

VIDEÓ – Zene, tánc és kiskutya a Verespatakért szervezett tüntetésen

VIDEÓ – A Verespatakért tüntetők “elfoglalták” a Béke teret

A Szabadságban szeptember 9-én, hétfőn megjelent cikk: Kolozsváron is több ezren tüntettek Verespatakért (VIDEÓKKAL)

***********************************************