TIFF – Egy nagy melléfogás, egy gyengus film, a legjobbnak pedig az elejébe… belealudtam, mert untalmas volt


Bár idén lekéstem az akkreditációs határidőt, segítőmnek és jóakarómnak köszönhetően idén mégis sok filmet sikerült megnéznem. Húsznál többet. Karola és Boti is kérdezte, melyik volt a kedvencem. Megvan a válaszom.

Az a produkció fogott meg a leginkább, amelyet, paradoxális módon, a legelső pillanattól untam. Komoly. Erőltetett színészi alakítás, amerikai film, sablonos kezdés. Fújtattam, elégedetlenkedtem, ki akartam menni. Belealudtam, kimaradt néhány szekvencia. Aztán a cselekmény hirtelen megával ragadott, s a film végéig nem engedett el, valósággal fogva tartott. Ez volt az a film:

Egy nagy melléfogásom volt az idén: a Winter brothers. Állítom ezt annak ellenére, hogy ennek a produkciónak a rendezőjét díjazták. A fődíj nyertes film volt a listámon a második leggyengébb: Las herederas/The Heiresses. Hiába, a halandók számára képtelenség megérteni a Művészetet.

Tudva tudtam: a versenyfilmek a legveszélyesebbek. Vagy kiválóak, vagy pedig gyomorforgatóak.

Idén első helyen a dokumentumfilmek (nem kell a fikció, a valóság elég mellbevágó), a versenyfilmek, a román és a magyar produkciók voltak. Nem csalódtam.

A legnagyobb élményt az jelentette, ahogy Kali Karoláékkal meg tudtam beszélni a filmeket. Sajnálom, ha sokat járt a szám, sőt, még iráni és palesztinai fotókat is mutattam.

A filmek után miért nincsenek vitafórumok, ahol az érdekeltek akár vitázhatnak? A kérdez-felelek csak egy gyenge előjáték…

Ha egyetértesz, azért, ha nem, akkor pedig azért... SZÓLJ HOZZÁ!