Koronavírus-sarokban


Elkerülhetetlen? (A szükségállapot idején készített felvételem a WebSzabadság fotóriportjának része volt)

Egyre közelebb süvítenek el a COVID-19 golyók a fülem mellett.

Kezdődött július elején Mircea Abrudeannal, Kolozs megye prefektusával, akivel, mivel újságíróként terepmunkát végeztem, többször is találkoztam. Legutóbb, amikor az új sportcsarnokban kialakított ideiglenes COVID-19 kórházat leszerelték. Aztán jött az örvény: egy haver, akivel legalább két olyan személy potenciálisan találkozott, akikkel néhány nappal azelőtt, testközelből, én is. Aztán egy ifjúsági vezető, akivel a Kolozsvári Magyar Napokon találkoztam – igaz távolról.

Az utóbbi másfél hét soán egyre több COVID-19 golyó süvített el a fülem mellett,

s egyre közelebb. A legutóbbi példa a FilmtettFeszt stábjának a tagja, akivel szerdán kellett volna videóinterjút készítenem a WebSzabadság számára. Az őrangyalom azt akarta, hogy a kolozsvári bíróság mellett működő ügyészség éppen ezen a napok válaszoljon a néhány nappal korábban küldött adatigénylési kérésemre, s belemerültem a vezető anyag írásába, nyilatkozatok, reagálások stb. S a videóinterjú elmaradt. A hivatalos és ünnepélyes fesztiválnyitó előtt kérdeztem tőle, na, akkor most vajon lehet, de hárított, ugyanis kezdődött a film és fáradt volt.

A vetítés után sem került sor a videóinterjúra.