Vásároltam szandált pedig volt a csomagomban, vaj helyett élesztőt vettem az üzletben. Csíki sör Lombardia tartomány fővárosában. Ti amo, Milano!


Massimo kiváló házigazda. Ez nem kedveskedés, valóság! (A fotó ma délben készült)

Izgalmasan telnek a napok Milánóban. Váratlan fordulatok következnek be. Viccen kívül.

Tegnap, azaz pénteken Valentina D., a varázslatos hölgy (göndör haj, barna szemek, , akivel a repülőgépen ismerkedtem meg) sajnos nem tudta megoldani, hogy bejussunk Lombardia tartomány fővárosába. Ugyanazt a taktikát alkalmaztam, mint hajdanán, amikor Norvégiába vagy Svédországba utaztunk: a repülőtéren vagy a beszálló kapunál a sorban ismerkedtem (ez nekem igen könnyen megy), majd megkérdeztem az illetőtől, hogy van-e esély arra, hogy bevigyenek a városba. Veszészmérnökit végzett, doktorált, s úgy döntött: elhagyja az országot. Szomorú, de még lehangolóbb lett volna, ha magyar…. 🙂

Így Lenke unokatestvéremmel, busszal tettük meg a Bergamo-Milánó utat. A központi vasútállomáson leadtuk a csomagokat a megőrzőbe, s nekivágtunk a városnak. A lényeg az volt, hogy belekóstoljunk az itteni hangulatba még mielőtt konkrét terveket szőttünk volna azzal kapcsolatban, mit látogatunk meg. Arra gyanakodtam, hogy otthon felejtettem a szandálomat, s mivel 30 Celsius fok körül járt a hőmérséklet, egy kínai üzletben potom áron várásoltam egy szandált. Este derült ki, hogy mégis becsomagoltam az otthonit… 🙂

A Couchsurfinges házigazdánk, Massimo délután fél hatkor találkozott velünk az itteni Moszkva téren, pontosabban az Oroszország fővárosáről elnevezett metrómegállónál. Barátságos, szociabilis, előzékeny srác. Doktorandusz.

Ádáz harc az ételért a milánói dóm (Duomo di Milano) előtt... 🙂

Diákszálláson lakik. Tulajdonképpen nem igazán az egyetemi hallgatóknak fenntartott szálláslehetőség, ugyanis Milánó szívében található. Hét diák lakik itt, összesen 2600 eurót fizetnek havonta. Annak függvényében, hogy ketten vagy hárman laknak egy szobában, fejenként havi 310-380 eurót kell fizentiük.

Az első volt a sörvásárlás.

Lélegzetelállítű volt, amint a lakásához közeli üzletben Csíki sört (ismétlem Csíki sört) láttam a polcon. Massimo elmondása szerint ciucco az ország több részében azt jelenti, hogy részeg… 🙂 🙂 Tegnap este Massimo barátai, összesen ötön, átjöttek lazulni. Főztek, ittunk, társalogtunk, lazultunk.

Ma, azaz szombaton a turisztikai attrakciók látogatása volt műsoron. Massimo segítségével eljutottunk olyan helyekre is, tapasztaltunk olyan dolgokat is, ahova/amelyeket a turisták nem látogatnak el/próbálnak ki. Ez is az egyik igen fontos hozadéka a Kanapészörfölők Klubjának (CouchSurfing – CS). Ja, és reggel vaj helyett élesztőt vásároltam. Hiába, nagyon sok minden változott azóta, hogy néhány évvel ezelőtt más valaki volt a gyomor felelős… 🙂

Néhányan bánhatják, hogy nem jöttek velünk… 🙂

Ma este CS buli lesz.

Most indulunk… 🙂